​Hoogvliet stelt ‘kiloknaller’ ter discussie

​Hoogvliet stelt ‘kiloknaller’ ter discussie

Hoogvliet is ‘ontstemd’ over een actie van Wakker Dier, waarbij de supermarktketen wordt aangevallen op zijn vlees zonder keurmerk. De retailer plaatst vraagtekens bij de definitie die de dierenwelzijnsorganisatie hanteert voor ‘kiloknallers’.

Hoogvliet zegt hard te werken aan een zo dier- en milieuvriendelijk mogelijk assortiment. Zo is vorig jaar het grootste deel van het kipassortiment omgezet naar een variant met ‘pluimgarantie’. Halverwege dit jaar verwacht Hoogvliet alleen nog maar deze duurzamere kip te verkopen. ‘We vinden het jammer dat onze inspanningen voor een duurzamer assortiment niet door Wakker Dier worden erkend’, aldus Hoogvliet in een verklaring.

Wakker Dier noemt alle aanbiedingen van vlees zonder keurmerk een kiloknaller, stelt Hoogvliet. De kip met pluimgarantie en Irish Beef, vlees van runderen die het hele jaar buiten lopen, vallen daar ook onder. Hoogvliet zegt ‘grote moeite’ te hebben met deze uitleg van het begrip ‘kiloknaller’ en inmiddels met Wakker Dier in gesprek te zijn.

Wakker Dier startte dinsdag een campagne tegen ‘het gekiloknal’ van Hoogvliet. De retailer staat bovenaan de ‘kiloknallerranglijst’ van de organisatie. Hoogvliet adverteert volgens Wakker Dier nog veel met plofkip, industrievarken en melkkoeienvlees in zijn folders. Emté en Albert Heijn staan respectievelijk op de tweede en derde plaats in de ranglijst.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends