​Charles Vögele start door als multibrandconcept

​Charles Vögele start door als multibrandconcept

Vidrea Retail neemt negentig van de 95 Nederlandse winkels van Charles Vögele over. Onder leiding van mode-ondernemer Remt Melles worden die omgebouwd tot een keten van multibrandstores.

Vidrea wil alle winkels voor het najaar hebben omgebouwd tot multibrandstores met dezelfde doelgroep als Charles Vögele. De naam van deze nieuwe winkelketen is nog niet bekend. Melles heeft met het Zwitserse moederconcern een licentieovereenkomst gesloten, zodat Charles Vögele als merk in de nieuwe winkelketen verkocht kan blijven worden. Ook is overeenstemming bereikt over het doorleveren van de zomercollectie, zodat alle winkels snel weer bevoorraad worden.

Hoeveel van de negentig winkels uiteindelijk open blijven, hangt af van de onderhandelingen met verhuurders. Vidrea wil zoveel mogelijk vestigingen en banen behouden. “We hebben de laatste weken intensief samengewerkt om tot deze transactie te komen, waarbij de Zwitserse houdstermaatschappij van Charles Vögele bereid was Vidrea tegemoet te komen”, aldus curator Hans Hendriks.

Na het faillissement werden ongeveer twintig winkels van Charles Vögele gesloten, omdat er te weinig voorraad over was. Die worden volgens de curatoren zo snel mogelijk weer bevoorraad en heropend.

Melles was tot afgelopen september actief als commercieel directeur van Miss Etam en Promiss. Daarvoor bekleedde hij die functie bij MS Mode, terwijl hij eerder al werkte bij onder meer McGregor en V&D. Sinds zijn vertrek bij Miss Etam was hij zelfstandig adviseur.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends