​Bruna toch niet in zee met Sandd en DHL

​Bruna toch niet in zee met Sandd en DHL

Er komen geen pakketpunten van Sandd en DHL in de winkels van Bruna. De eind vorig jaar bekendgemaakte samenwerking is per direct beëindigd, schrijft De Financiële Telegraaf.

Sandd legt zich niet neer bij het opzeggen van de overeenkomst, en dreigt met een schadeclaim van acht miljoen euro. Grootaandeelhouder PostNL van Bruna stelde het stoppen van de samenwerking als voorwaarde voor het verstrekken van een kapitaalinjectie, zegt Sandd-topman Ronald van de Laar. PostNL maakt daarmee volgens hem misbruik van zijn macht. “Daar moet de ACM zich maar over buigen.”

Interim-directeur Rob Schuyt van Bruna zegt dat het beëindigen van de overeenkomst het gevolg is van de slechte financiële positie. “Onze focus op korte termijn ligt vooral op verbetering van de resultaten en de mogelijkheden van bestaande verdienmodellen”, zo zou hij intern hebben laten weten. Vorige maand werd bekend dat aandeelhouders PostNL en ING een noodverband hebben aangelegd voor de winkelketen. Bruna leed in 2015 en 2016 verlies en verwacht ook dit jaar geen zwarte cijfers.

Bruna zou in samenwerking met DHL en Sandd bemande en onbemande balies in zijn winkels openen voor het ophalen en versturen van pakketten. Toenmalig directeur Fred Zeegers noemde die stap ‘in het belang van de totale keten’, en zei er traffic- en omzetgroei van te verwachten. De exclusieve loketten van PostNL zouden uit de winkels verdwijnen. Kort na de bekendmaking werd Zeegers op non-actief gesteld, vanwege ‘een verschil van inzicht’ met PostNL over de toekomst van Bruna.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!