​Kiko Milano groeit naar twintig winkels

​Kiko Milano groeit naar twintig winkels

Kiko Milano heeft in twee jaar tijd negentien winkels in ons land geopend. Daarvan werden er vorig jaar dertien geopend door het Italiaanse cosmeticamerk, dat zich wereldwijd op de drempel van duizend vestigingen bevindt.

Kiko Milano ging in december 2014 van start in Stadshart Amstelveen en heeft inmiddels winkels verspreid door het hele land. Zo gingen er vorig jaar winkels open in Groningen, Tilburg en Maastricht. De laatste opening dateert van eind vorig jaar, op luchthaven Schiphol. Niet veel later vertrok global general manager Jan Heere, van Spaans/Nederlandse afkomst, bij het cosmeticaconcern.

Het cosmeticamerk opent binnenkort zijn twintigste vestiging in Haarlem, waar het samen met Bershka de voormalige winkel van Etos inneemt. Hoeveel vestigingen Kiko Milano nog wil openen in ons land is onduidelijk. De Nederlandse activiteiten worden gerund vanuit de Franse organisatie, die niet reageert op vragen over de toekomstplannen van het bedrijf.

Kiko Milano opende vorig jaar wereldwijd zo’n tweehonderd nieuwe winkels. Het merk maakt onderdeel uit van de Percassi Group, dat in Italië onder meer franchisepartner is van Gucci, Nike, Victoria’s Secret en sinds kort ook Starbucks. Lees op RetailWatching meer over de opmars van Kiko Milano.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!