​Buitenland lonkt voor Granny’s Finest

​Buitenland lonkt voor Granny’s Finest

Granny’s Finest wil ook in het buitenland jong creatief talent laten samenwerken met senioren. Ondernemers Niek van Hengel en Jip Pulles zijn voorzichtig de Duitse en Scandinavische markt aan het verkennen, vertellen zij in het maartnummer van RetailTrends.

Granny’s Finest ging in 2011 van start als pilotproject in de Rotterdamse wijk Ommoord. Ouderen en jongeren werken samen aan het ontwerp en de productie van handgebreide modeaccessoires zoals mutsen, sjaals, wanten en tassen. Het initiatief wil eenzaamheid onder ouderen tegengaan en een springplank bieden aan jong creatief talent.

In Nederland telt het concept ruim 42 handwerkclubs, die wekelijks door ruim zeshonderd granny’s worden bezocht. De gemiddelde leeftijd van die granny’s is zeventig jaar. Ieder item draagt een kaartje met een persoonlijke boodschap, gedicht of groet van de maker, waardoor je direct met hem of haar in contact kunt komen en kosteloos een bedankkaartje kunt terugsturen.

Granny’s Finest is één van de vijf Nederlandse ‘changemakers’, die in het maartnummer van RetailTrends worden belicht. RetailTrends Media houdt op dinsdag 9 mei het event Changemakers in Retail. Deze middag staat in het teken van verandering en kansen. Staan voor product, merk, consument, werknemers en de wereld, biedt kansen voor groei en onderscheidend vermogen. Leer hoe uw organisatie het verschil kan maken. www.changemakersinretail.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!