​‘China ook aantrekkelijk voor kleinere spelers en startups’

​‘China ook aantrekkelijk voor kleinere spelers en startups’

De online omzet uit producten die door Chinese consumenten in het buitenland worden gekocht, zal tot 2020 bijna verdubbelen. Doordat vooral nicheproducten in trek zijn, is de markt ook interessant voor kleine bedrijven en startups. Dat stelt het Nederlandse consulaat-generaal in Shanghai volgens De Financiële Telegraaf in een rapport dat vrijdag verschijnt.

Chinese consumenten kochten vorig jaar nog voor 85,8 miljard dollar online aan buitenlandse producten. In 2020 is dat 157,7 miljard, zo becijferde onderzoeksbureau eMarketer in opdracht van het consulaat-generaal. Nu zijn nog voornamelijk multinationals en bedrijven met nauwe banden met China actief in het land. Maar door de laagdrempeligheid van e-commerce wordt de markt ook aantrekkelijk voor het midden- en kleinbedrijf, zo staat in het rapport.

Een delegatie van ruim negentig Nederlandse en Belgische bedrijven is deze week op uitnodiging van Alibaba in China, om de potentie van die markt te onderzoeken. Daaronder zitten ook twaalf startups die in verschillende niches actief zijn. Prins Constantijn gaat als gezicht van StartupDelta mee om deuren voor deze kleinere spelers te openen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!