​Jumbo: ‘Buitenland is een heel gedoe’

Jumbo ziet nog voldoende mogelijkheden om te groeien in Nederland. “Ik heb bij HEMA gezien dat naar het buitenland gaan een heel gedoe is”, zegt chief customer officer Colette Cloosterman in Management Team.

De winkels van Jumbo in de grensregio doen het goed, zegt Cloosterman. Maar op dit moment richt de supermarktketen zich volgens haar vooral op optimaliseren. “Het is heel prettig dat we alle winkels, ook diegenen die we al hadden, aandacht kunnen geven.”

Jumbo wil verder zijn koers met meer productie op de winkelvloer, zoals in de Foodmarkten, doorzetten. “Niet overal, maar in iets grotere winkels kan het wel”, aldus Cloosterman. Zij denkt er van te kunnen profiteren dat ook Albert Heijn restaurants in zijn supermarkten opent. Met name bij het combineren van La Place en Jumbo ziet Cloosterman dat als een voordeel. “Meer klanten zullen nu gaan denken: ik wist niet dat het kon, eten in een supermarkt.”

Jumbo en La Place komen vermoedelijk nog dit jaar met een nieuw concept, waarbij horeca en supermarkt gecombineerd worden. Het zou gaan om gemakswinkels op zeker vijf locaties in binnenstedelijke gebieden.

RetailTrends