McDonald’s ziet omzetboost door ruimere openingstijden

McDonald’s ziet omzetboost door ruimere openingstijden

McDonald’s Nederland heeft vorig jaar een omzetgroei van 8,6 procent tot 732 miljoen euro geboekt. Dat de restaurants eerder openen en later sluiten is daarvoor naar eigen zeggen een belangrijke oorzaak.

Met een groei van 19,5 procent droegen vooral de late avonduren bij aan de stijging. Daarnaast zag McDonald’s zijn omzet in de ochtenduren, tot elf uur, met ruim zeventien procent groeien. Ook de introductie van het ontbijtassortiment droeg volgens algemeen directeur Manu Steijaert positief bij. “Onze gasten willen op ieder moment van de dag kunnen bepalen wanneer ze gaan eten.” Winstcijfers deelt hij niet.

McDonald’s blijft dit jaar investeren in zijn nieuwe concepten. Zo zal het aantal vestigingen met een McCafé worden uitgebreid van de huidige elf naar zo’n vijftig. Tafelbediening, dat nu in tien restaurants beschikbaar is, wordt uitgerold naar zeventig locaties. De retailer investeert dit jaar in totaal 32 miljoen euro in vernieuwing, nieuwe openingen en relocaties.

Alle McDonald’s-vestigingen met een McDrive zijn sinds halverwege vorig jaar vanaf zeven uur geopend. De fastfoodketen verwacht de groeitrend dit jaar door te zetten. “De eerste maanden van 2017 laten dit al zien”, aldus Steijaert.

Bekijk op RetailWatching een toelichting van Manu Steijaert op de resultaten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!