​Instagram rolt winkelfunctie uit

​Instagram rolt winkelfunctie uit

Instagram maakt zijn shopfunctie beschikbaar voor duizenden retailers. Dat heeft de sociaalnetwerksite besloten na een succesvolle pilot van vijf maanden.

Instagram richt zich op verkopers van kleding, sieraden en beautyproducten. Consumenten in de Verenigde Staten kunnen daar direct vanuit hun profiel getoonde producten kopen. Retailers krijgen binnenkort ook inzicht in de statistieken, zoals het aantal mensen dat meer productdetails bekijkt of op ‘shop now’ heeft geklikt. Dit helpt hen volgens Instagram om relevantere content te plaatsen.

De test met de shopfunctie ging in november van start in samenwerking met twintig retailers, waaronder Kate Spade en Warby Parker. Beide merken zeggen positieve resultaten te zien. Tachtig procent van de Instagram-gebruikers volgt accounts van bedrijven. De winkelfunctie helpt volgens Instagram om 'de relatie tussen klanten en de merken waarvan ze houden te versterken'.

Fotosite Pinterest biedt via ‘buyable pins’ al langer een shopfunctie aan. Die leveren retailers volgens topman Michael Yamartino vooral meer verkopen op van producten tussen de 45 en 170 dollar. Ook zouden zij er veel nieuwe klanten mee bereiken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!