​Leidsche Rijn Centrum mixt gevestigde namen met local heroes

​Leidsche Rijn Centrum mixt gevestigde namen met local heroes

Leidsche Rijn koerst af op een nagenoeg volledig verhuurd winkelgebied. De helft van de winkelmeters is inmiddels verhuurd en er zitten nog veel contracten in de pijplijn, stelt commercieel directeur Rogier Hendriks van projectontwikkelaar ASR.

ASR strikte Jumbo Foodmarkt als grote trekker en maakte ook de komst van onder meer een grote H&M, Hunkemöller en Jack & Jones al bekend. Ook retailers als Scapino, Ici Paris XL en Kruidvat hebben inmiddels getekend.

De bekende namen worden volgens Hendriks gemixt met ‘local heroes’. Zo openen sneakerformule Blendz en opticien Reyer Lafeber er hun deuren. Ook kunnen bezoekers er vanaf volgend jaar terecht voor koffie uit branderij van 30ML, dat er zijn tweede zaak opent. Verder komt er de eerste fysieke vestiging van wolverkoper Iwooly.

ASR heeft nog een jaar de tijd ook de resterende winkels te verhuren. “Veel ondernemers stappen drie tot vier maanden voor de oplevering in een project”, zegt Hendriks. Een warenhuis als V&D, dat bij de start van het project de beoogde anker van het winkelgebied was, ziet hij niet meer komen. Wel is hij met een speelgoedwinkel in gesprek om in een zeven meter hoog pand de grootste knikkerbaan van Nederland te realiseren. Verder zoekt vooral nog naar modeketens in het hogere segment met een specifieke doelgroep. “We willen bijvoorbeeld voor dameskleding nog wat goede namen contracteren.”

Leidsche Rijn Centrum telt bij oplevering 28 duizend vierkante winkelmeters, flink minder dan bij de start van het project voor de crisis was beoogd. Ook komen er vierduizend vierkante meter horeca, kantoren en commerciële dienstverlening in het nieuwe stadshart van de wijken Leidsche Rijn en Vleuten De Meern. Lees meer over de realisatie van Leidsche Rijn Centrum op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!