​‘Picnic maakt miljoeneninvestering bekend’

​‘Picnic maakt miljoeneninvestering bekend’

Een aantal vermogende families stopt tientallen miljoenen in Picnic. Het zou om een van de grootste investeringen in een Europese startup gaan, meldt De Financiële Telegraaf op basis van bronnen.

Picnic houdt vandaag een persbijeenkomst, waar medeoprichters Michiel Muller en Joris Beckers ‘een grote doorbraak bekendmaken op het gebied van online boodschappen doen in Nederland’. Een woordvoerder wil daar verder nog niets over kwijt.

Een van de geldschieters zou NPM Capital zijn. Deze investeringsmaatschappij van de familie Fentener van Vlissingen heeft al een belang in onder meer Fietsenwinkel.nl. Hoeveel geld er in de online boodschappendienst wordt geïnvesteerd is nog onduidelijk.

Picnic wil het geld gebruiken om ook in grote steden in de Randstad te bezorgen. De retailer zou Rotterdam op het oog hebben voor een nieuw distributiecentrum. Vooralsnog bezorgt Picnic vooral in de regio van Utrecht, al werd eerder dit jaar al een begin gemaakt aan een landelijke uitrol. Vanaf 2 april bezorgt het bedrijf ook de boodschappen in onder meer Delft, Rijswijk, Leidschendam en Voorburg.

Picnic beschikt momenteel over negentig bezorgbusjes en telt zo’n 25 duizend klanten. De droom van het bedrijf is ‘om de beste melkboer op aarde te worden’, zei Beckers onlangs op het Anton Dreesmann Jaarcongres.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!