Brandfield focust zich op ‘belangrijke steden’

Brandfield focust zich op ‘belangrijke steden’

Brandfield wil zijn huidige aantal van twee fysieke winkels bij succes verder uitbreiden. “Maar we gaan zeker niet naar landelijke dekking”, zegt algemeen directeur Jacco Tas op RetailWatching.

De onlinejuwelier opende vorige maand in de Amsterdamse Negen Straatjes zijn tweede winkel. Klanten kunnen daar zelf producten voelen en passen. Als de winkel in de hoofdstad aanslaat, wil Tas meer winkels openen volgens dit ‘Brandfield Boutique’-concept. Hij zegt daarbij ‘een aantal belangrijke steden’ te willen toevoegen. “Verder willen we onze positie in België versterken, dus kijken we daar ook naar.”

Anders dan met zijn oorspronkelijke winkel in thuisbasis Groningen, die als een traditionele juwelier is ingericht, richt Brandfield zich met het boetiek-concept op ‘funshoppen’. Consumenten zijn bereid daarvoor wat verder te reizen, denkt Tas. “Daardoor hoef je in een heleboel plaatsen niet aanwezig te zijn.”

Op RetailWatching deelt Tas zijn visie op de huidige juweliersbranche en hoe hij die wil opschudden.

RetailTrends