​Hutspot focust zich nog op Nederland

​Hutspot focust zich nog op Nederland

Hutspot krijgt regelmatig aanvragen van vastgoedeigenaren om in het buitenland een winkel te openen. De meeste komen uit Londen en Berlijn, zegt medeoprichter Pieter Jongens in het aprilnummer van RetailTrends. “We hebben de naam Hutspot voorgelegd aan wat internationale mensen en daaruit blijkt dat die multi-interpretabel is.”

De voormalige RetailRookie beschikt vijf jaar na de oprichting een handvol winkels in Nederland: in Utrecht, Eindhoven, Rotterdam en twee in Amsterdam. Voor verdere groei ligt de focus voorlopig op eigen land. “Den Haag en Maastricht zijn opties, maar dat geldt ook voor Groningen en andere grote steden”, aldus Jongens. “Het moeten vooral plekken met een creatieve kern zijn. Zo hebben we veel connecties met Eindhoven door de aanwezigheid van de Design Academy.”

Hutspot heeft tot de dag van vandaag geen investeerders aan boord gehad. “We zijn baas in eigen huis en kunnen doen wat we zelf willen.” Toch was er lange tijd de wens om met een geldschieter in zee te gaan. Bijvoorbeeld om het winkelconcept verder uit te rollen of het eigen merk voor onder meer kleding en meubels te kunnen ontwikkelen.

Er zijn volgens Jongens gesprekken gevoerd met topondernemer Roland Kahn en andere grote retailers, maar die hebben nooit geresulteerd in concrete afspraken. “We houden onze oren en ogen nog altijd open voor interessante samenwerkingen, maar vooralsnog doen we alles op eigen kracht.”

Lees in het aprilnummer van RetailTrends meer over de groei en verdere plannen van Hutspot, dat dienst doet als springplank voor startende merken. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends