​Groeiend WE opent ‘visitekaartje’ in Utrecht

​Groeiend WE opent ‘visitekaartje’ in Utrecht

WE Fashion heeft een flagshipstore geopend in het vernieuwde Hoog Catharijne. De nieuwe winkel onderstreept de ontwikkeling die WE doormaakt, zegt ceo Joris Aperghis op RetailWatching. “Ik ben trots op de resultaten die we laten zien.”

De flagshipstore in Utrecht is met bijna 750 vierkante meter de op twee na grootste van WE Fashion in Europa. Door de ‘premium uitstraling’ geldt het filiaal in zijn thuisstad wel als ‘hét visitekaartje’. “Ik zou het bijna WE 3.0 willen noemen. Je krijgt hier echt een boutiquegevoel”, aldus Aperghis.

WE Fashion is vorig jaar like-for-like met vier procent gegroeid, stelt de topman. In Nederland lag de vergelijkbare omzetgroei op elf procent. “Ook hebben we in alle divisies marktaandeel gewonnen.”

Waar de focus vorig jaar op het herstel in eigen land lag, komen daar dit jaar België en Zwitserland bij. In die landen wordt dezelfde aanpak gehanteerd als in ons land. Zo werkt WE ook bij onze zuiderburen samen met The Voice Kids en wordt in de Zwitserse hoofdstad Bern een winkel verbouwd tot flagshipstore met dezelfde allure als in Utrecht. “We zijn ook al aan het kijken wat we in 2018 gaan doen. Maar we werken stap voor stap. Zoals een goede retailer betaamt kijken we eerst wat hier werkt, voor we er verder mee gaan.”

Lees op RetailWatching meer over de nieuwe winkel in Utrecht en de ommekeer bij WE Fashion.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends