​Albert Heijn test slimme koelkastmagneet Hiku

​Albert Heijn test slimme koelkastmagneet Hiku

Tweehonderd klanten van Albert Heijn kunnen bij wijze van proef hun boodschappenlijstje samenstellen met Hiku. Hiku is een koelkastmagneet, voorzien van een microfoon en barcodescanner, die is verbonden met hun eigen wifinetwerk.

Door boodschappen in te spreken of te scannen, worden ze automatisch toegevoegd aan het boodschappenlijstje in de Appie-app of op AH.nl. Dit lijstje kunnen klanten gebruiken om naar de winkel te gaan, of om de boodschappen direct via de webshop bestellen.

Albert Heijn hoopt het maken van een boodschappenlijstje met Hiku makkelijker en leuker te maken. Ruim zeven op de tien klanten maakt volgens een rondvraag van de supermarktketen gebruik van zo’n lijstje.

Hiku wordt al in onder meer de Verenigde Staten en Frankrijk door supermarkten aangeboden. Albert Heijn heeft naar eigen zeggen de primeur in Nederland. De test met Hiku loopt twee maanden.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends