​HEMA en Coolblue opnieuw klantgerichtste retailers

​HEMA en Coolblue opnieuw klantgerichtste retailers

HEMA is tijdens de zesde editie van de Customer Centric DNA Awards uitgeroepen tot meest klantgerichte offline retailer. Coolblue won in de categorie online retail.

HEMA en Coolblue waren vorig jaar ook al de winnaars hun hun categorie. D-reizen, vorig jaar nog algehele winnaar van het klassement, moest zijn plek afstaan aan Volvol en eindigde op de tweede plaats. Wel wint de reisbureauketen nog in de categorie reisorganisaties.

De uitkomsten van het onderzoek zijn gebaseerd op ruim dertienduizend consumentenwaarnemingen, die samen 121 bedrijven beoordeelden. Consumenten vertellen daarbij in hun eigen woorden over de meest recente ervaring met een bedrijf en toetsen daarbij op klantgerichtheid.

Het thema dat dit jaar centraal stond was klantgerichtheid in een digitaal tijdperk. Bijna de helft van de ondervraagden stelt dat digitalisering ten goede komt aan de service van bedrijven. Verder geeft één op de zeven consumenten aan dat de service van webwinkels beter is dan die op de winkelvoer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!