​Miss Etam-moeder mikt nu ook op herenmode

​Miss Etam-moeder mikt nu ook op herenmode

Modeconcern FNG is de nieuw eigenaar van de Belgische online modeverkoper Suitcase. De overname past volgens het moederbedrijf van onder meer Miss Etam en Claudia Sträter in de strategie om meer op herenmode in te zetten.

FNG focust al jarenlang op dames- en kinderkleding, maar heeft sinds de lancering van het nieuwe concept van Brantano vorig jaar ook herenkleding in het assortiment. Het vroegere R&S Retail wil nu ook in het premiumsegment herenkleding aanbieden. 'Door de overname van Suitcase wordt deze stap versneld', klinkt het bij FNG.

Suitcase is een personalshoppingdienst voor mannen, die zich goed laat vergelijken met Outfittery en The Cloakroom. FNG zegt te geloven in dit ‘curated shopping-model’ en is van plan om Suitcase verder uit te bouwen. De startup kan daarbij profiteren van synergievoordelen met de andere activiteiten van het concern in de backoffice.

Suitcase is vooralsnog alleen op de Belgische markt gericht, vertelt managing partner Geert Mertens. De etailer is volgens hem klaar voor de volgende stap. “We hebben in FNG de ideale partner gevonden om onze toekomstvisie te gaan uitrollen, en daarmee het verdere succes van het concept te verzekeren.”

RetailTrends