​Media Markt test ‘toekomstwinkel’ in Eindhoven

Media Markt heeft in Eindhoven een nieuw winkelconcept gepresenteerd. De elektronicaketen toont hiermee een ‘blauwdruk voor het winkelen van de toekomst’, aldus ceo Gordon Scholz van Media Markt Nederland.

De kern van de winkel zijn de negen verschillende paviljoenen, waar onder meer producten getest kunnen worden en workshops worden gegeven. De winkel heeft verder als enige een Repair Center, waar getraind personeel laptops, smartphones en tablets repareert. Ook is er een innovatielab, waar start-ups hun nieuwe producten kunnen presenteren. Verder worden elke twee weken panoramafoto’s gemaakt, waardoor klanten de winkel ook online in 360 graden kunnen bezoeken.

De winkel bevat verder als eerste in Nederland de Store Guide App, waar eerder alleen een test mee werd gedaan in Arnhem. Klanten kunnen hiermee via een lichtvolgsysteem van Philips via een app de weg naar een bepaalde afdeling of product vinden.

Het concept wordt tot het einde van dit jaar getest. Daarna wordt gekeken welke onderdelen werken en welke niet, om tot een definitief format voor verdere uitrol te komen. Lees dinsdag op RetailWatching meer over het nieuwe winkelconcept van Media Markt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!