​Marktplaats voor A-merken in food naar Nederland

​Marktplaats voor A-merken in food naar Nederland

Shobr gaat direct na de zomer van start met een soft launch van zijn online marktplaats in Nederland. Eind dit jaar wordt een eigen dc geopend, gevolgd door de officiële lancering van de webshop begin 2018.

Shobr is afkomstig uit Denemarken en omschrijft zich als ‘een online marktplaats voor merkfabrikanten van levensmiddelen die rechtstreeks aan consumenten willen verkopen’. “Shobr wordt geen webwinkel met alleen maar kruidenierswaren”, zegt Frank van der Tol, verantwoordelijk voor Shobr in Nederland, tegenover Distrifood. De marktplaats gaat volgens hem samenwerken met een grote agf-leverancier die met een eigen A-merk komt, terwijl ook gesprekken lopen met bloemenleveranciers en andere versaanbieders.

Shobr begint in eerste instantie met een breed en ondiep assortiment van zo’n drieduizend sku’s. In Denemarken telt het bedrijf inmiddels ruim 160 merken, waaronder veel kleine merkenleveranciers.

Initiatiefnemers Niels Jensen en Lars Munch Johansen noemden Shobr vorig jaar in EtailTrends al ‘een datingsite die mensen en merken samenbrengt’. “Merkleveranciers krijgen een plek in de webshop en de app en ze krijgen ruimte in het dc”, vertelde Jensen. “Ze bepalen zelf de samenstelling en het prijsniveau van hun assortiment op Shobr aanbieden.”

Lees op RetailWatching het volledige interview met Jensen en Johansen van Shobr.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!