​Kings of Indigo wil de helft zelf verkopen

​Kings of Indigo wil de helft zelf verkopen

De eigen webshop van Kings of Indigo is momenteel goed van dertien à veertien procent van de totale omzet. Dat is twee keer zoveel als een jaar eerder, zei oprichter Tony Tonnaer dinsdag tijdens het event Changemakers in Retail.

Kings of Indigo hoopt uiteindelijk vijftig procent van zijn omzet te halen uit directe verkoop aan de consument. Daartoe werkt het duurzame denimlabel onder meer aan een eigen winkel, die in oktober zijn deuren moet openen in Amsterdam. Bij succes hoopt Tonnaer meer vestigingen te openen. Voor de overige vijftig procent van de omzet wil hij blijven werken met partners, in de vorm van concept- en multibrandstores.

Er bestaan nog veel vooroordelen over duurzaam geproduceerde kleding, zei Tonnaer verder. “Een van de grootste is dat het klotekwaliteit is.” Ook een hoge prijs of een ‘niet cool’ imago noemde hij als vooroordelen. Duurzame kleding is volgens hem in principe niet duurder dan conventionele, maar moet nog wel op grotere schaal gemaakt worden. “Bekijk je wat wij doen op de wereldhandel, dan is het natuurlijk peanuts, helemaal niks”, zei hij eerder op RetailWatching.

RetailTrends