​Detailhandel groeit opnieuw met vier procent

​Detailhandel groeit opnieuw met vier procent

De Nederlandse detailhandel heeft in maart 3,9 procent meer omgezet dan in dezelfde maand een jaar eerder. De verkopen liepen met zo’n drie procent op, zo blijkt uit de nieuwste koopdaggecorrigeerde cijfers van het CBS.

Vooral de non-foodsector groeide volgens het statistiekbureau hard. Winkels in non-food kregen er 4,7 procent meer omzet bij, terwijl de foodbranche het met een groei van 1,2 procent moest doen. Winkels in schoenen en lederwaren groeiden met 11,6 procent, nadat in februari nog een fikse daling was genoteerd. Ook dhz-zaken (9,1 procent), kledingwinkels (7,2 procent) groeiden hard. Winkels in recreatieartikelen en meubels en huishoudartikelen kregen er respectievelijk 4,7 en 3,3 procent bij.

Drogisterijen en parfumerieën zagen hun omzet net als in februari licht teruglopen. Winkels in consumentenelektronica boekten in maart 4,6 procent minder omzet, nadat een maand eerder al sprake was van een daling van 4,9 procent.

De online omzet lag in maart zo’n dertien procent hoger dan een jaar eerder. Pure webwinkels groeiden met tien procent, terwijl multichannel retailers zeventien procent meer omzet uit hun webwinkel boekten.

In februari nam de detailhandelsomzet in ons land al met 4,1 procent toe. Sinds mei vorig jaar is de omzet op jaarbasis onafgebroken toegenomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!