​Hudson’s Bay heeft het moeilijk

​Hudson’s Bay heeft het moeilijk

Hudson’s Bay Company heeft de omzet in winkels die minstens een jaar open zijn in het eerste kwartaal met 3,8 procent zien teruglopen. Gecorrigeerd voor valuta-effecten nam de vergelijkbare omzet met 2,9 procent af, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het Canadese warenhuisconcern.

In Europa, waar winkels van Galeria Kaufhof, Inno en Sportarena gevestigd zijn, bleef de omzet stabiel. De grootste daling (6,8 procent) vond plaats bij de ‘off price’-tak Gilt en Saks Off 5th, dat in Nederland twee winkels gaat openen. De warenhuizen van Hudson’s Bay, Lord & Taylor en Home Outfitters noteerden een daling van 2,4 procent, terwijl Saks Fifth Avenue de vergelijkbare omzet met 4,8 procent zag teruglopen.

De vergelijkbare omzet op het web nam met 5,4 procent toe. Zonder Gilt, dat vorig jaar werd overgenomen, komt de stijging op 13,2 procent uit.

Topman Jerry Storch spreekt van een moeilijk kwartaal en ‘een teleurstellende start van het jaar’. Vooral in de Verenigde Staten trekken de winkels minder publiek, terwijl de kledingverkopen onder druk staan door vele kortingsacties. In de Europese winkels nam de vergelijkbare omzet wel toe ten opzichte van het laatste kwartaal van het vorige boekjaar, dat tot eind januari liep. Hudson's Bay opent nog dit jaar de eerste tien van in totaal zo'n twintig warenhuizen in Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!