​Meijer: ‘Blokker schoot te hoog in de positionering’

​Meijer: ‘Blokker schoot te hoog in de positionering’

De winkels die volgens de nieuwste formule van Blokker werken boeken vijf à zes procent meer omzet dan oude vestigingen. Zowel qua aantal klanten als de conversie, het gemiddelde bonbedrag en de marge scoort de Nieuwste Blokker beter. Dat zegt ceo Casper Meijer van Blokker Holding in een toelichting op het besluit om alleen met Blokker verder te gaan.

Meijer noemt de cijfers ‘een goede start om verder aan te bouwen’. Hij is te spreken over de modernisering en nieuwe look en feel van Blokker, maar ziet ook verbeterpunten. “Bij een aantal artikelen kun je zeggen dat we te hoog in de positionering zijn geschoten.”

Blokker greep begin dit jaar terug op goedlopende producten uit het verleden. Meijer stelt dat Blokker in elke categorie een ‘goede startpositie’ moet hebben, om ook artikelen van duurdere merken aan te kunnen bieden. De Amerikaanse actrice Sarah Jessica Parker, die in reclames werd ingezet om Blokker ‘weer in de schijnwerpers te krijgen’, keert niet meer terug.

Rob Heesen blijft volgens Meijer aan als algemeen directeur van Blokker. Over de rol van Bohemen, die volgens de berichten begin dit jaar ‘ziek’ thuis zou zitten, wil hij niets kwijt. “Dat is een persoonlijke zaak.” Meijer blijft zelf samen met cfo Jeroen Visser nog zeker twee jaar bij Blokker Holding, dat dan ophoudt te bestaan.

Lees op RetailWatching meer over de toelichting van Casper Meijer op het besluit van Blokker Holding om zich volledig op Blokker te focussen.

RetailTrends