​Walmart test twee techgedreven hypermarkten

​Walmart test twee techgedreven hypermarkten

Walmart heeft in de Verenigde Staten twee filialen geopend waar de winkelervaring met behulp van technologie wordt verbeterd. De zogenoemde Next-Gen Test Stores bevinden zich in Texas en Florida en combineren bekende initiatieven met nieuwe technologische snufjes.

Walmart heeft onder meer de layout van de winkel aangepast, waarbij diensten als de schoonheidssalon zich in de buurt van relevante producten bevinden. Ook zijn bepaalde afdelingen samengevoegd tot een ‘destination’, zoals voor gezondheids- en wellnessproducten.

Nieuw is verder de interactieve projecttechnologie voor producten als de Google Home, Apple TV en slimme thermostaten. “Omdat er afbeeldingen worden geprojecteerd op tafels en muren, kunnen producten niet per ongeluk beschadigd worden” legt senior director business development Jeff Muench uit. Ook kan de productinformatie volgens hem sneller bijgewerkt worden.

De supercenters zijn verder uitgerust met kiosks, waarmee klanten het online only-aanbod kunnen bestellen. De producten kunnen samen met de rest van de boodschappen afgerekend worden en zijn na twee dagen af te halen. Verder test Walmart een met wifi-verbonden hulpknop en kiosks waarmee klanten een bestelling kunnen plaatsen bij de deli-afdeling, zodat ze niet in de rij hoeven te staan.

Bekijk de Next-Gen Test Stores van Walmart op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!