​‘Amazon wil met supermarkt naar Europa’

​‘Amazon wil met supermarkt naar Europa’

Amazon wil zijn kassaloze supermarktconcept Amazon Go ook in Europa introduceren. Dat blijkt volgens Bloomberg uit reclameslogans die de etailgigant wil laten vastleggen bij EUIPO, het Europese orgaan voor intellectuele eigendommen.

De slogan ‘No Lines, No Checkout (No, Seriously) is vrijdag al door het U.K. Intellectual Property Office geaccepteerd als handelsmerk van Amazon. De Europese instantie heeft de aanvraag nog in behandeling. Amazon reageert niet op de geruchten. Ook over plannen voor uitbreiding in de Verenigde Staten is vooralsnog niks bekend.

Amazon opende in december zijn eerste en vooralsnog enige supermarkt. Klanten moeten een app gebruiken om de winkel binnen te gaan, waarna ze de boodschappen kunnen pakken die ze willen en ze de winkel weer kunnen verlaten.

Amazon startte deze maand ook met het thuisbezorgen van boodschappen in Duitsland via zijn dienst AmazonFresh. Die dienst is verder alleen beschikbaar in verschillende Amerikaanse steden en Londen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!