‘Onlineomzet Formido gelijk aan enkele winkels’

‘Onlineomzet Formido gelijk aan enkele winkels’

De webshop van Formido, die vier jaar geleden werd gelanceerd, presteert boven verwachting. “De omzet is gelijk aan die van enkele fysieke winkels”, zegt expansiemanager Dick Schreuders tegen De Nationale Franchise Gids.

Formido heeft zowel in 2014, 2015 als 2016 een omzetstijging gezien. Die komt volgens Schreuders vooral door het op vrouwen gerichte ‘deco-concept’, dat het in crisistijd goed deed. Formido is volgens hem nu niet onderscheidend genoeg meer op dat vlak, omdat ook andere bouwmarkten ermee zijn begonnen. Onder meer Karwei focust zich steeds nadrukkelijker op woninginrichting.

Formido wil zijn winkels in een nieuw jasje steken, zei de nieuwe directeur Frits Voorhout onlangs tegen MIX. “De formule is een beetje sleets geworden.” Over de toekomst van Formido bestaat al lange tijd onduidelijkheid. Er gaan al langer geruchten over een overname door Euretco, dat momenteel de formules Hubo en Multimate voert.


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!