BCC zet ‘menselijke robot’ in de winkel

BCC zet ‘menselijke robot’ in de winkel

BCC zet vanaf komende zaterdag een ‘rijdende salesrobot’ in zijn winkels. De robot beantwoordt vragen van klanten en helpt bij het maken van een productkeuze. 

De robot bestaat uit een iPad, die is gekoppeld aan een segway. Hij wordt op afstand bediend door een medewerker, die via het scherm van de iPad te zien is. De medewerker heeft een tweede scherm waarop hij alle artikelen, productinformatie en voorraden kan zien. Via het scherm kan hij met de klant communiceren, vergelijkbaar met Skype of FaceTime. Zo kan hij klanten direct adviseren over zowel producten in de winkel als in het online assortiment. 

De robot is ontwikkeld door Mr. Brand en is zaterdag voor het eerst te zien in de BCC-winkel in Zoeterwoude. Een week later is de robot te zien in Den Bosch. Daar wordt de robot onder meer ingezet in de ‘smart home-area’. In dit shop-in-shop concept geeft hij advies over het gebruik van smart home-producten. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!