‘Post moet mee met de boodschappenbezorger’

‘Post moet mee met de boodschappenbezorger’

De postbezorging zal in de toekomst opgaan in de algehele bezorgmarkt. Dat schrijft minister Henk Kamp in een analyse over de toekomst van de postmarkt.

De sterke krimp van de postvolumes en de veranderende behoeften van consumenten dwingen postvervoerders hun bedrijfsmodel aan te passen, schrijft Kamp. ‘Postvervoerders zijn reeds bezig hun diensten te diversifiëren, bijvoorbeeld met het aanbieden van e-fulfilment, levering van foodproducten en retourservices’. Postbedrijven zullen volgens de minister steeds meer concurreren en innoveren op verschillende diensten. ‘Het is het mogelijk dat die ene schriftelijke uitnodiging voor een bruiloft in de krat met boodschappen wordt afgeleverd door een zelfrijdende robot of in de achtertuin wordt gezet door een drone’, schetst Kamp het toekomstbeeld.

De postmarkt als aparte markt zal verdwijnen en steeds meer deel uitmaken van een bredere bezorgmarkt, verwacht Kamp. PostNL is de laatste tijd al nadrukkelijk bezig zijn dienstenpakket uit te breiden. Zo heeft het zijn foodbezorging flink opgeschaald, stapte het recent in meubelbezorging- en montage en startte het een platform voor webwinkeliers om bloemenverkoop makkelijker te maken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!