Björn Borg vindt weg terug naar winkelstraat

Björn Borg wil dit jaar nieuwe flagshipstores openen in Nederland en België. Het Zweedse merk opende recent al winkels in Brugge, Haarlem en Zwolle en gaat dit najaar naar Maastricht. Voor volgend jaar staan openingen in Antwerpen, Wijnegem en Gent op de planning.

Björn Borg telt momenteel zestien winkels in de Benelux, maar wil dat aantal flink gaan uitbreiden. Hoeveel het er worden kan marketingmanager Thomas Boerma nog niet zeggen. “Groningen, Rotterdam en Arnhem staan hoog op ons wensenlijstje. En we kijken ook waar we nog outletstores kunnen openen.”

Het kledingmerk nam zo’n vier jaar terug afscheid van een groot deel van zijn winkelbestand. Sindsdien is Björn Borg weer terug overgenomen door de Zweedse moederorganisatie. “We zijn op de weg terug”, stelt Boerma. Hij ziet onder meer dat de huren in Nederland tegenwoordig een stuk lager liggen dan in 2013, toen een groot deel van 24 winkels hun deuren sloten.

Björn Borg stelde vorige maand nog een nieuwe managing director Benelux aan. Antoine Huizinga nam het stokje over van Luc Versmissen, die bij het bedrijf is vertrokken. Björn Borg zag zijn omzet vorig jaar uitkomen op omgerekend 66,2 miljoen euro, een groei van tien procent ten opzichte van een jaar eerder. De winst kwam uit op 4,9 miljoen euro.

RetailTrends