Spar: ‘Stoffige imago zijn we kwijt’

Spar: ‘Stoffige imago zijn we kwijt’

Spar spreekt intern niet meer over zijn oubollige imago. “Met onze nieuwe citywinkels en 3.0-formule is dat er echt wel af”, zegt algemeen directeur Sjaak Kranendonk tegenover NOS Radio 1.

Ook uit klantenonderzoeken komt volgens Kranendonk naar voren dat de verbouwde winkels worden gezien als ‘moderne en eigentijdse’ winkels. “Wie zegt dat Spar suf is, leeft nog in het verleden.” Spar zoekt met zijn University concept ook steeds meer de studenten op. Dit najaar opent op de TU Delft de negende universiteitswinkel.

Spar boekte vorig jaar wereldwijd 4,5 procent meer omzet. In Nederland heeft de supermarktketen een marktaandeel van 1,5 procent, maar in de 44 landen waar het wereldwijd actief is komen volgens Kranendonk dagelijks dertien miljoen klanten over de vloer. Dit jaar opent de retailer voor het eerst zijn deuren in Mongolië, Malta en Sri Lanka. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!