De week in vijf foto’s

De week in vijf foto’s

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf foto’s.


Bedenk een product, en je kunt het waarschijnlijk in een vendingmachine kwijt. Zo ook de kleding van Uniqlo. De Japanse modeverkoper opent in de Verenigde Staten een tiental verkoopautomaten op luchthavens en in winkelcentra, waar consumenten warme shirts en jassen uit kunnen halen.

Lees verder bij Quartz: http://bit.ly/2wdkL0E.


Met je vriendin mee shoppen, het is niet voor alle mannen een hobby. In een winkelcentrum in Shanghai zijn daarom ‘man pods’ geplaatst, waar ze hun tijd kunnen doorbrengen met een videogame. Het schijnt een grote hit te zijn.

Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2htLliM.


Het voormalige postgebouw op de Gentse Korenmarkt is weer tot leven gebracht. Alle credits in België gaan naar Nederlandse ketens: Sissy-Boy, Men at Work, Skins Cosmetics en Albert Heijn toonden ‘Hollands lef’. “Er waren Nederlanders nodig om te zeggen: wij investeren x miljoen euro in een omstreden gebouw en wij gaan dat doen werken.”

Lees verder bij Het Nieuwsblad: http://bit.ly/2u7UWNK.

Heren die smeren, de trend kwam vorig jaar al uitgebreid aan bod in het zomernummer van RetailTrends. Asos heeft het mannencosmetica nu ook ontdekt, getuige de introductie van MMUK Men op zijn website. Make-up voor mannen die volgens het merk zelf het beste is te omschrijven als ‘mannelijk, fascinerend en ongeëvenaard’.

Lees verder bij Metro: http://bit.ly/2v51oGG.


De grootste winkel van Asics bevindt zich voortaan in Londen. De sportgigant heeft de deuren geopend in de bekende Regent Street, schuin tegenover een winkel van grote concurrent Nike. De winkel is onder meer uitgerust met een ‘gerobotiseerd schoenbezorgingsysteem’.

Lees verder bij Retail Gazette: http://bit.ly/2wrN5eR.