‘Amazon strikt grote Duitse drogist voor snelle bezorgdienst’

‘Amazon strikt grote Duitse drogist voor snelle bezorgdienst’

Amazon gaat in Duitsland de samenwerking aan met winkelketen Rossmann. De op een na grootste drogisterijketen van het land wordt partner van de snelle bezorgdienst Amazon Prime Now, schrijft Lebensmittel Zeitung.

De samenwerking tussen Amazon en Rossmann zou de afgelopen maanden al zijn voorbereid. Rossmann gaat in eerste instantie een kwart van zijn assortiment, dat in totaal zo’n zeventienduizend producten telt, te koop aanbieden in Berlijn. Bij succes wordt de samenwerking uitgebreid naar München. 

Door de samenwerking kunnen producten als shampoo, tandpasta of haarlak binnen twee uur thuisbezorgd worden. De bezorgdienst is alleen beschikbaar voor leden van Prime Now, dat vorig jaar in Duitsland werd geïntroduceerd.

Rossmann telde eind vorig jaar 3635 winkels, waarvan er ruim tweeduizend in Duitsland te vinden zijn. Andere vestigingen bevinden zich onder meer in Polen, Hongarije en Tsjechië. Het concern was vorig jaar goed voor een omzet van 8,4 miljard euro.

Reacties

Mooi te zien dat er steeds meer dwarsverbindingen ontstaan tussen traditionele spelers in de offline wereld en online giganten. Branchegrenzen verdwijnen, retail- en wholesale functies worden opgedeeld in deeltaken die vervolgens weer worden gekoppeld aan specialisten. Rafelige vijandsbeelden ruimen geleidelijk het veld voor realiteitszin en de drang om efficiency en effectiviteit zo te organiseren dat opgeteld de beste klantprestatie kan worden geleverd. We ain't seen nothing yet....
Marktleiders als Intergamma, AHold e.a. doen er goed aan te denken in meerdere geldstromen/ opbrengst mogelijkheden/kostendekkers op alle onderdelen van de bedrijfsvoering( benutting logistiek, dicht net van winkels met lange openingstijden, klantvriendelijk personeel, merkbeleving, inkoopkracht( ook voor collectieve verzekeringen en energie) etc We gaan interessante tijden tegemoet! Meedoen in het marktgevecht (groot en klein) vraagt bovenal een op samenwerking en krachtenbundeling gerichte mindset. Het klassieke distributiedenken (onderscheid in functies en taken, de splitsende en samentrekkende krachten), gekoppeld aan de verworvenheden van de ECR beweging kunnen alle marktpartijen op vele nieuwe gedachten brengen. Nogmaals: zowel groot als klein....

Geplaatst door Ton Bos op 8 augustus 2017 om 11:03

Laatste nieuws









RetailTrends