Vomar: ‘Herpositionering is succesvol’

Vomar: ‘Herpositionering is succesvol’

Vomar heeft de afgelopen twee jaar vijftig miljoen euro geïnvesteerd in winkelverbouwingen, nieuwe systemen en prijsverlagingen. “Het heeft er alle schijn van dat de herpositionering lukt”, zegt directeur Aart van Haren tegen Het Financieele Dagblad.

Vomar rondde afgelopen voorjaar de ombouw van zijn 64 winkels af, waarmee de supermarktketen terugkeert naar zijn discountformule. De retailer is de afgelopen jaren klanten kwijtgeraakt, zegt Van Haren. “En de klanten die nog kwamen waren mandjesklanten die nog even de vergeten kruidenmix kwamen halen, dat is een sluipmoordenaar.” 

De supermarktketen heeft de afgelopen jaren naar eigen zeggen geen verlies geleden. Met zijn nieuwe ‘rode’ formule garandeert Vomar naar eigen zeggen plaatselijk de laagste prijs. Zo worden duizend producten een op een gematcht met de hard discounters. “Dat kost veel marge, maar dat zal wel”, aldus Van Haren.

Vomar is volgens onderzoeksbureau Nielsen de snelstgroeiende supermarkt van Nederland, met vorig jaar zeven procent groei. De komende drie jaar moeten er tenminste vijftien nieuwe filialen openen.

Reacties 3


Seb Seb 28 aug, 10:46

Ik heb er toch wel wat twijfels bij, Vomar is met de nieuwe rode formule vooral heel dichtbij concurrent Dirk gekropen. Qua prijs, qua uitstraling en qua merk (allebei rood). Beide ketens zijn bovendien sterk aanwezig in Noord Holland en liggen vaak op een steenworp van elkaar verwijderd.


Dennis van Asch 28 aug, 11:11

Dan lijkt het aannemelijk dat het een kwestie van tijd is dat Vomar zich bij Dirk/DEKA aansluit..... voor de back-office.


Seb Seb 28 aug, 11:21

@Dennis

Dat vermoeden heb ik dus ook...

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!