Charles Vögele door als Miller & Monroe

De nieuwe modeformule Miller & Monroe opent deze maand 73 winkels in voormalige Charles Vögele-panden in Nederland. Dit weekend openen de eerste vestigingen, zo heeft eigenaar Vidrea Retail bekendgemaakt.

De naam van de keten is afgeleid van het echtpaar Arthur Miller en Marilyn Monroe. Het moet volgens de eigenaar ‘meer dan alleen een kledingzaak’ worden. Zo moeten ‘mode en gezellig samenzijn’ er samenkomen. De retailer verkoopt twintig nationale en internationale merken. De collectie varieert van klassiek tot modern, en is gericht op zowel mannen als vrouwen vanaf veertig jaar.

Naast fashion verkoopt Miller & Monroe ook lifestyleartikelen van het Nederlandse merk Mica. Binnenkort opent de retailer ook een webshop. Onder meer in Hoogeveen en Emmen gaan de winkels dit weekend open. De formule wil de komende jaren een steeds prominentere rol in het retaillandschap spelen door zijn marktaandeel te vergroten.

Naast Miller & Monroe heeft Vidrea Retail ook de doorstart voor Witteveen Mode gerealiseerd. Beide organisaties blijven zelfstandig opereren, maar een deel van de Witteveen-collectie is ook bij Miller & Monroe te koop. Vidrea Retail wordt bestuurd door een holding van Philippe Hes, de zoon van voormalig Skooter-eigenaar Lex Hes. Laatstgenoemde heeft een ‘operationele rol’ bij Miller & Monroe, zo werd eerder al duidelijk. 
 

Reacties

Als de foto bij dit artikel een voorbeeld is van de collectie dan ben ik niet direct geinteresseerd. Dit soort wafeljasjes liggen al in alle winkels. Kom eens met iets vernieuwends.

Geplaatst door Machiel R op 1 september 2017 om 10:33

We zullen eens kijken hoe een mooi persbericht er in de winkelpraktijk uitziet. Inderdaat, Machiel R, dít is niet erg vernieuwend!

Geplaatst door Reinder Koornstra op 7 september 2017 om 12:57

Laatste nieuws

RetailTrends