‘Kwart meer klanten door prijsverlagingen Whole Foods’

Whole Foods kreeg de eerste twee dagen na de overname door Amazon 25 procent meer klanten over de vloer. Dat blijkt volgens Bloomberg uit data van Foursquare.

De marktonderzoeker keek naar het aantal bezoekers gedurende de eerste twee dagen na de overname, en vergeleek die met dezelfde periode een week eerder. In Chicago bedroeg de stijging zelfs 35 procent. Of er ook meer verkocht is, is niet duidelijk.

Amazon verlaagde na de overname direct structureel de prijzen van een flink aantal versproducten. Verder werden de huismerkproducten van de supermarktketen direct in het eigen digitale assortiment opgenomen. Die producten waren snel uitverkocht.

De boost in bezoekersaantallen is vooral een gevolg van nieuwsgierigheid, zegt analist Jennifer Bartashus van Bloomerg Intelligence. Of de prijzen laag genoeg zijn om het winkelgedrag van consumenten te veranderen, is volgens haar nog maar de vraag. “Het duurt lang om de perceptie van consumenten van prijs en waarde te veranderen.”

RetailTrends

De week in vier foto’s

RetailTrends tipt wekelijks berichten die een beeld geven van wat zich zoal...