‘Hudson’s Bay krijgt de tijd om fanbase te bouwen’

Hudson’s Bay krijgt van het hoofdkantoor ‘alle steun’ om een eigen reputatie op te bouwen in Nederland. “We krijgen gigantische complimenten dat we een waanzinnige prestatie hebben geleverd”, zegt directeur inkoop en marketing Jacco van der Steen tegenover BNR.

De eerste vestiging van de warenhuisketen in ons land, die een week geleden in Amsterdam openging, kreeg in de eerste week dertigduizend bezoekers per dag over de vloer. “We hebben nog niets aan marketing gedaan, dus het is heel bemoedigend te noemen”, aldus Van der Steen. Om een ‘fanbase’ op te bouwen is volgens hem twee tot drie jaar nodig. Ondanks de aanhoudende en oplopende verliezen van het moederconcern, krijgt de retailer daar volgens de directeur de tijd voor.

Ons land geldt voor de warenhuisketen als proeftuin, zegt Van der Steen. Wat hier werkt, kan straks in andere landen worden overgenomen. Nederland is het eerste land buiten de thuismarkt waar het Canadese concern winkels van Hudson’s Bay opent.

Hudson’s Bay heeft deze week winkels geopend in Leiden en Breda. Vrijdag komt de vestiging in Maastricht erbij, wat het totaal op zes brengt. Volgende week volgt een voorlopig laatste reeks openingen in Almere, Zwolle, Tilburg en Den Bosch.
 

RetailTrends

De week in vier foto’s

RetailTrends tipt wekelijks berichten die een beeld geven van wat zich zoal...