Albert Heijn komt met ‘slim’ online boodschappenlijstje

Albert Heijn gaat voor klanten boodschappenlijstjes maken op basis van machine learning. Hiermee hoopt de supermarktketen het online bestelproces te versnellen.

De gemiddelde onlinebestelling bestaat volgens Albert Heijn uit zeventig producten. Om dat lijstje sneller te vullen, kunnen klanten die dat willen dat automatisch laten doen op basis van bestelhistorie. Via machine learning wordt de boodschappenlijst samengesteld op basis van wat klanten kopen en hoe vaak. Zij kunnen het lijstje vervolgens controleren en eventueel producten wegstrepen en toevoegen.

Albert Heijn heeft de functie al getest met tweeduizend klanten en nodigt nu 65 duizend klanten met een geregistreerde bonuskaart uit om de service te gebruiken. Daarbij gaat het om klanten die nu al regelmatig online boodschappen doen. In 2018 wil de supermarktketen iedereen met een geregistreerde bonuskaart met een persoonlijk boodschappenlijstje bedienen.
 

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...