H&M introduceert paspop met ‘maatje meer’

H&M introduceert paspop met ‘maatje meer’

H&M heeft wereldwijd nieuwe paspoppen in gebruik genomen met bredere heupen en schouders. De kledingketen heeft ze zelf ontworpen en verspreidt ze sinds vorig jaar geleidelijk over zijn winkels, meldt RTL Nieuws

De pop is volgens H&M gemaakt om kleding ‘optimaal te showen’ en ‘diverse lichaamsmaten te weerspiegelen’. Welke maat de nieuwe paspoppen precies hebben, wil de kledingketen niet zeggen. Het aanpassen van de poppen is volgens de retailer ‘een continu proces’. Zo zijn ze de afgelopen jaren al breder geworden in de heupen en schouders.

De meest verkochte etalagepoppen hebben nog steeds maat 36, zegt een woordvoerder van paspoppengroothandel Gruppo Corso. Wel ziet hij een trend dat retailers die steeds meer mixen met grotere exemplaren. Zo gebruikt ook C&A sinds enkele jaren vollere poppen met maat 42 en 44. Het gebruik van bredere paspoppen is volgens Gruppo Corso ‘een vriendelijk gebaar, zodat mensen zich thuis voelen’. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!