‘Jumbo kijkt naar Lidl voor prijsstrategie’

‘Jumbo kijkt naar Lidl voor prijsstrategie’

Jumbo heeft honderd producten in prijs verlaagd. Het gaat om artikelen 'die je dagelijks gebruikt en waar je dus echt op kunt besparen', zo meldt de supermarktketen op zijn website.

De stap is onderdeel van een verbetering van de prijsperceptie, zeggen bronnen binnen de supermarktketen tegen Distrifood. Naast de prijsverlagingen, voor een groot deel van huismerkproducten, gaat Jumbo zijn assortiment C-merken saneren. Klanten zijn tevreden over de kwaliteit van het huismerk, maar vinden het wel te duur, stellen de bronnen. Tegelijkertijd vinden ze de C-merken van onvoldoende kwaliteit, maar zijn ze wel tevreden over de prijs. De retailer laat daarom geleidelijk C-merken ‘uitstromen’. “In feite lijkt het op de manier hoe Lidl te werk gaat.”

Uit klantonderzoek zou gebleken zijn dat driekwart van de Jumbo-klanten Lidl en een kwart Albert Heijn als goedkoper beschouwt. "Dat moet veranderen", aldus de bronnen. Naast de prijsverlagingen zou de Veghelse keten op het punt staan de nieuwe pay-off ‘we houden de prijzen laag’ te lanceren, die de komende jaren in alle marketinguitingen moet verschijnen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!