Baskèts: 'Multibrandstores moeten zelf een merk worden'

Om succesvol te zijn, moeten multibrandstores zichzelf als een merk in de markt zetten. “Nu je op zoveel manieren producten kunt kopen is het in mijn ogen voor multibrandstores belangrijk een community te creëren, waar mensen betrokken bij willen zijn”, aldus medeoprichter Daan de Greef van Baskèts tijdens het event Lightspeed Connect.

Door veel events te organiseren en erg actief te zijn op social media, heeft Baskèts de afgelopen jaren een community gecreëerd. Onder de leden groeide volgens De Greef de behoefte om iets van het merk Baskèts zelf te dragen. Het Amsterdamse concept begon daarom met de verkoop van eigen petten en verkoopt inmiddels in steeds meer productgroepen onder het eigen label. “Dat is ook margewijs interessant”, stelt hij.

Nike en Adidas zijn nog altijd de twee grootste merken binnen Baskèts. De Greef ziet dat deze labels zich steeds meer op direct-to-consumer richten. Dankzij hun budget kunnen ze de eindconsument op de juiste manier bereiken, zegt hij. “Als retailer moeten we ervoor waken dat we niet gepasseerd worden door merken.”

De Greef adviseert multibrandstores hun concept af te bakenen. Veel segmenten tegelijk proberen te bedienen, zoals veel conceptstores doen, is volgens hem niet verstanding. Als hij een winkel binnenloopt en een mooie bril ziet, gaat hij eerst online kijken welke brillen dat merk nog meer verkoopt. “Dat is een trend waar je als multibrandretailer rekening mee moet houden.”

Lees op RetailTrends meer over de visie van Baskèts op multibrandstores.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!