Singles’ Day bezorgt Alibaba meer dan twintig miljard omzet

Singles’ Day bezorgt Alibaba meer dan twintig miljard omzet

De omzet tijdens Singles’ Day is dit jaar uitgekomen op omgerekend ruim 21,7 miljard euro. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder, meldt Alibaba.

Na twee minuten en een seconde stond de teller al op een miljard dollar, stelt managing director Roland Palmer van Alibaba Benelux. Singles’ Day, dat door de Chinese bedenker is omgedoopt tot het Global Shopping Festival, zorgde voor 812 miljoen bezorgingen. “Shopping is entertainment en dat heeft Singles’ Day 2017 opnieuw bewezen”, aldus Palmer.

Negentig procent van de omzet werd via mobiele apparaten geboekt. Alibaba telde op het piekoment 325 duizend orders per seconde. In totaal deden meer dan 140 duizend merken en verkopers mee aan Singles’ Day op het Chinese platform.

In ons land probeerde bol.com een graantje mee te pikken van de opmars van het winkelfenomeen. De eerste Singles’ Day heeft de Nederlandse etailer de drukste zaterdag van het jaar bezorgd. De omzet overtrof de eigen verwachtingen, laat een woordvoerder weten tegenover NU.nl.

Het meest verkochte product was parfum, gevolgd door andere producten voor persoonlijke verzorging. In totaal werden in het kader van Singles’ Day tienduizenden artikelen besteld. Exacte verkoopcijfers deelt bol.com niet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!