FonQ versterkt focus op België

FonQ heeft vorige week een kantoor in de buurt van Antwerpen geopend. De groei op de Belgische markt is komend jaar een van de belangrijkste speerpunten van de Nederlandse etailer.

De groeiversnelling van fonQ.be wordt naar eigen zeggen ‘gefaseerd’ aangepakt. Eerst wordt een nieuw technisch platform ontwikkeld, de markt verkend en een lokaal team uitgerold. “Vertrouwen is voor de Belgische consument erg belangrijk en we willen hierop maximaal inspelen met een Vlaamse klantenservice”, aldus ceo Joost Wels. Het logistieke proces blijft plaatsvinden vanuit het Nederlandse hoofdkantoor in Utrecht.

Net als in Nederland komt de focus in België te liggen op de domeinen wonen, koken en lifestyle. Met het lokaal opererende team verwacht fonQ de consument snel te leren kennen en effectief te kunnen inhaken op merk- en productvoorkeuren.

FonQ is al sinds 2011 online actief in België. Omdat Belgen steeds meer online kopen, is dit volgens Wels het juiste moment om de marktpositie bij onze zuiderburen te versterken. Vanwege de groei in zowel België als eigen land, betrekt fonQ eind volgend jaar een nieuw pand van ruim 22 duizend vierkante meter. Dat zal net als het huidige hoofdkantoor deel uitmaken van bedrijventerrein Lage Weide in Utrecht. Eind volgend jaar wordt eerst het warehouse in gebruik genomen, waarna in 2019 ook het kantoor naar de nieuwe locatie wordt verplaatst.

 

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...