Hudson’s Bay ziet ‘value for money’ als een uitdaging

Hudson’s Bay ziet ‘value for money’ als een uitdaging

Nederlandse consumenten beschouwen Hudson’s Bay als een verrijking voor de binnenstad, maar hebben moeite met het prijsniveau. Dat is gebleken uit eigen onderzoek van de warenhuisketen, vertelde directeur winkeloperatie Edwin Boer tijdens INretailLAB.

Hudson’s Bay is de eerste weken na de winkelopeningen ‘onder de voet gelopen’, zegt Boer. Het verbeteren van de positionering wil de retailer doen door het bijschaven van het merkenportfolio, met name door nieuwe labels toe te voegen. “Value for money is nog een uitdaging voor ons”, aldus Boer. Ook in de wisselwerking tussen de winkels en online liggen nog ‘uitdagingen’, stelt de directeur. “We hebben zowel winkels als een webshop, maar die komen alleen tot leven als je de verbinding kunt leggen.”

Alle winkels die Hudson’s Bay in ons land gepland heeft zullen daadwerkelijk hun deuren openen, benadrukt Boer, verwijzend naar twijfels die de ronde doen over de levensvatbaarheid op sommige locaties. Overal waar de keten tot nu toe zijn opwachting heeft gemaakt, wordt die volgens hem met open armen ontvangen door andere winkeliers. Die zijn na het wegvallen van V&D blij met een grote retailer die traffic genereert, stelt hij.

Lees op RetailTrends meer over de eerste twee maanden van Hudson’s Bay in ons land.
 

Reacties

Nogal amateuristisch om je marktonderzoek pas te doen na de introductie van je winkels... Zelfs zonder marktonderzoek had ik Hudson's al kunnen vertellen dat het volk een 'iets luxere' variant van V&D verwacht had, niet een tweede Bijenkorf.

De Nederlandse markt is veel te klein voor 2 luxe warenhuisketens en het aanbod van Hudson's sluit totaal niet aan bij de verwachtingen. De merken die ze bovendien in aanbod hebben, zijn vaak al zelf vertegenwoordigd in de winkelstraten. Denk aan Tommy Hilfiger, Gstar of Bjorn Borg. De gigantische parfumerie en make-up afdeling heeft teveel concurrentie van Bijenkorf, ICI Paris en Douglas. De enige manier is concurreren op de prijs, maar tot nu toe is Hudson's in de meeste gevallen duurder.

In tegenstelling tot België, waar Inno het enige warenhuis is van het land, zal het in Nederland zich écht op de prijs moeten gaan positioneren, anders vrees ik nog in 2018 een exit.

Geplaatst door Seb Seb op 23 november 2017 om 16:13

Laatste nieuws









RetailTrends