General Motors rust auto's uit met koopknop

General Motors voegt een marktplaatsfunctie toe aan zijn nieuwste automodellen. Daarmee wordt het voor chauffeurs en passagiers mogelijk voedsel te bestellen, het dichtstbijzijnde tankstation te vinden en reserveringen te plaatsen bij hun favoriete restaurant.

De zogenoemde Marketplace is onder meer voorzien van een shop-afdeling, waarmee inzittenden kunnen winkelen via het dashboardscherm. Er verschijnen ook notificaties met relevante aanbiedingen. General Motors werkt onder meer samen met Dunkin’ Donuts, TI Fridays, Starbucks en Shell.

De marktplaats is volgens het autobedrijf zo ontworpen, dat ook chauffeurs er gebruik van kunnen maken. Forenzen zijn voor de meeste retailers en merken nu niet toegankelijk, stelt Santiago Chamarro, die de functie vice president for global connected customer expierence bekleedt. “Marketplace biedt verkopers de mogelijkheid om veilig contact te maken met chauffeurs en passagiers, op een manier dat het waarde biedt voor onze klanten.” 

De marktplaats wordt toegevoegd aan modellen van Chevrolet, Buick, GMC en Caddilac uit 2017 en 2018, die al over een infotainmentsysteem beschikken. Daarbij wordt gebruikgemaakt van het 4G-netwerk.
 

RetailTrends

Het algoritme als smaakmaker

Exclusief voor members van RetailTrends: een artikel over hoe je algoritmes...