Hudson’s Bay ziet verlies bijna verdubbelen

Hudson’s Bay Company heeft in het derde kwartaal een nettoverlies van 243 miljoen Canadese dollar (162 miljoen euro) geleden. Dat is bijna twee keer zoveel als een jaar eerder, toen het retailconcern nog 125 miljoen dollar in het rood stond.

Over de eerste negen maanden van het boekjaar staat Hudson’s Bay Company nu 665 miljoen dollar in het rood. Het oplopende verlies komt door lagere marges, in combinatie met hogere financierings- en afschrijvingskosten en een kleiner belastingvoordeel. Daarnaast werd in het derde kwartaal 485 miljoen dollar netto geïnvesteerd, mede door de ‘buitengewone investeringen’ in Nederland.

Hudson’s Bay ging in het derde kwartaal met tien warenhuizen van start in Nederland en een winkel van Saks Off 5th. De winkelopeningen zorgen er niet voor dat de omzet van het moederbedrijf toeneemt. De omzet tot en met eind oktober komt uit op 3,16 miljard dollar, wat een daling van 4,2 procent betekent ten opzichte van een jaar eerder. 

Om de balans op te poetsen sloot het concern onlangs een deal met Rhône Capital. Die investeringsmaatschappij steekt een half miljard Amerikaanse dollar in Hudson’s Bay Company. Daarnaast heeft de retailer zijn flagshipstore van Lord & Taylor in New York voor 850 miljoen verkocht.

RetailTrends

Het algoritme als smaakmaker

Exclusief voor members van RetailTrends: een artikel over hoe je algoritmes...