Hudson’s Bay in actie tegen duur imago

Hudson’s Bay in actie tegen duur imago

Hudson’s Bay gaat goedkopere merken in zijn Nederlandse winkels opnemen. De warenhuisketen hoopt zo af te komen van zijn dure imago, zegt marketing- en inkoopdirecteur Edo Beukema in Het Financieele Dagblad.

Klanten vinden de prijzen bij Hudson’s Bay nu nog aan de hoge kant, weet Beukema. De retailer mist volgens hem merken met lagere aanvangsprijzen. “Dat is een van de dingen die we vanaf januari gaan veranderen.”

Hudson’s Bay gaat verder meer adverteren in de krant om klanten te trekken, stapt af van het eigen servies voor horecaformule La Place en voegt nieuwe concepten cosmetica toe aan zijn winkels. Daarnaast wordt het aanbod ondergoed uitgebreid met Sloggi, omdat klanten daar naar vragen. “Zo moet je aan de knoppen blijven draaien”, aldus Beukema.

Beukema zei eerder dat Hudson’s Bay bij zijn start in ons land niet direct in de roos had geschoten. Daarmee bedoelde hij naar eigen zeggen niet dat de animo voor de keten tegenvalt, maar dat er verbeterpunten zijn. Er is volgens de directeur drie jaar nodig om tot ‘volwassen groei te kunnen komen, om daarna met de inflatie mee te kunnen groeien’. “Over drie jaar hebben wij absoluut in de roos geschoten.”

Reacties 2


Ton Bos 27 dec, 11:40

Goed te horen dat deze bitter noodzakelijke aanpassingen gaan plaatsvinden. Het is inmiddels al een stuk prettiger toeven in de winkels, alhoewel het begrip ‘gezelligheid’ moeilijk te vertalen is naar concrete maatregelen. Het voeren van meer merken in het middensegment en sterke private labels in de belangrijkste assortimentsgroepen, is m.i. van groot belang. Een brede merkenverkrijgbaarheid, dus minder onderscheidend vermogen, geeft extra aanleiding tot marketing inspanningen gericht op het verkooppunt. Ook zou het m.i. helpen als bij de ingangen ex V&D motoren zoals Le Marche, met de overweldigende indruk van margerijke lekkernijen(horeca, brood, banket, chocolaterie etc), weer hun intrede zouden doen. Daarmee word je a.h.w. het warenhuis ingezogen. HB is m.i. alleen kansrijk wanneer het mikt op een ‘breed’ publiek dat niet voor het hoofd wordt gestoten door grote en dure tassen- en schoenafdelingen, heel veel cosmetica en te veel dure(dus onbereikbare) merken. Een warenhuis dat uitstraalt dat bepaalde leeftijdsgroepen niet echt welkom zijn, of vooral mikt op ‘Ons Soort Mensen’, heeft m.i. in NL niet veel te zoeken. Onze binnensteden en de totale retailsector hebben belang bij een succesvol Hudson’s Bay!


Seb Seb 27 dec, 12:06

Ik heb al eerder aangegeven dat ik hoop dat Hudson's het gaat redden in Nederland, al is het maar vanwege de werkgelegenheid. Maar ik zet toch nog steeds mijn vraagtekens bij het marktonderzoek. Is er überhaupt marktonderzoek geweest? Is er gekeken waar er vraag naar was? Ik krijg sterk het idee van niet.

@Ton Bos
Goede suggestie om food weer een prominente plek te geven op de vloer. Dat mist inderdaad! Een chocolade afdeling door bijvoorbeeld Dominique Persoone zou veel bezoek aantrekken én verkopen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!