Groeigeld voor Flex-Appeal: ‘Grote retailers lopen tien jaar achter’

Grote bedrijven in de retail- en hospitalitybranche lopen zeker tien jaar achter als het gaat om digitale oplossingen voor de medewerker. Dat stelt medeoprichter en ceo Ruben Wieman van Flex-Appeal tegenover RetailTrends. “Veel aspecten van de zogeheten employee experience zijn ronduit ouderwets en houtje touwtje.”

Flex-Appeal is vier jaar terug gestart als platform om de interne communicatie bij retailers te digitaliseren. Veel van hen werken nu nog met nieuwsbrieven of grote WhatsApp-groepen. Iemand die een dienst wil ruilen, is daar volgens Wieman soms wel drie tot vier uur mee bezig. “Via de app is dat nog maar een paar minuten.”

Flex-Appeal biedt behalve een communicatiemiddel ook de mogelijkheid om roosters realtime te tonen en een digitaal onboarding-proces. De komende tijd wil Flex-Appeal zijn app flink uitbreiden met nieuwe functionaliteiten. Het doel is om een compleet medewerkersplatform te ontwikkelen. 

De startup krijgt de steun van twee investeerders, die samen goed zijn voor zeshonderdduizend euro. Met dat geld worden onder meer drie extra developers aangenomen, evenals nieuwe marketeers en accountmanagers. Flex-Appeal heeft volgens Wieman bewust niet voor durfkapitaal gekozen, maar voor business angels. “Ze willen dat we investeren in ons product en kijken niet naar de korte termijn.”

Lees meer over de plannen van Flex-Appeal tijdens de Human Capital-week op RetailTrends.

RetailTrends