Appdate: Lowe's helpt twijfelende klanten over de drempel

Appdate: Lowe's helpt twijfelende klanten over de drempel

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Lowe's, Nike en Target.

Lowe's
Wat IKEA kan, kunnen wij ook, moet de technische afdeling van Lowe's hebben gedacht. Klanten van de Amerikaanse bouwmarktketen hebben voortaan geen sterk voorstellingsvermogen meer nodig om te weten hoe aankoop er in hun huis of tuin uit komt te zien. Dankzij de nieuwe AR-tool 'view in your space' in de eigen app, kunnen zij een product virtueel in een ruimte plaatsen. Gebruikers kunnen de optie aantikken tijdens het browsen door producten op de website, vervolgens via de camera van hun smartphone een potentiële productlocatie scannen en een product naar de gewenste plek slepen. Daarna kunnen ze er virtueel omheen lopen, om te zien hoe het item eruitziet vanuit verschillende gezichtspunten. Zijn ze blij met...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Lowe's, Nike en Target.

Lowe's
Wat IKEA kan, kunnen wij ook, moet de technische afdeling van Lowe's hebben gedacht. Klanten van de Amerikaanse bouwmarktketen hebben voortaan geen sterk voorstellingsvermogen meer nodig om te weten hoe aankoop er in hun huis of tuin uit komt te zien. Dankzij de nieuwe AR-tool 'view in your space' in de eigen app, kunnen zij een product virtueel in een ruimte plaatsen. Gebruikers kunnen de optie aantikken tijdens het browsen door producten op de website, vervolgens via de camera van hun smartphone een potentiële productlocatie scannen en een product naar de gewenste plek slepen. Daarna kunnen ze er virtueel omheen lopen, om te zien hoe het item eruitziet vanuit verschillende gezichtspunten. Zijn ze blij met wat ze zien, dan kunnen ze het item via een pictogram in de hoek direct in het winkelmandje plaatsen.

De lancering van de app, die vooralsnog alleen voor Android beschikbaar is, markeert de start van het lenteseizoen bij Lowe's. De retailer hoopt klanten te helpen bij het maken van een snellere aankoopbeslissing. Uit eigen onderzoek is gebleken dat consumenten vaak weken de tijd nemen om de aankoop van artikelen waar een groot prijskaartje aanhangt, zoals tuinmeubilair en barbecuesets, te overwegen. 

Nike
Nike heeft zich de afgelopen maanden vooral gefocust op de verbetering van zijn membership NikePlus en de bijbehorende app, maar werkt nu aan iets heel nieuws. Onder de weinig verhullende naam 'App at retail', wil het sportmerk de ervaring van klanten in zijn winkels aangenamer maken. Zo moeten ze er de beschikbaarheid van producten in hun omgeving mee kunnen checken en mobiel betalen, zonder in de rij te hoeven wachten bij de kassa. Ook moet de app de klant al bij binnenkomst herkennen en dan direct openen met een exclusieve aanbieding. Klanten die de app gebruiken als ze niet in de winkel zijn, moeten er producten mee kunnen reserveren en laten klaarleggen in een gekozen vestiging.

Twee winkels in Portland en Los Angeles zullen de app binnenkort als eerste testen, waarna hij wordt uitgebreid naar meer locaties. Voorafgaand aan de uitrol wil Nike nog meer functies toevoegen, waarover het verder nog niets kwijt wil. 

Target
Sameday-delivery staat al een tijdje bovenaan de wensenlijst van Target, als we coo John Mulligan mogen geloven. Via online marktplaats Shipt, dat eerder dit jaar voor 550 miljoen dollar werd gekocht, is het nu zover voor ruim twee miljoen huishoudens in de Verenigde Staten. Target kiest voor een lidmaatschapsmodel: voor 99 euro per jaar, krijgen klanten alle bestellingen boven de 35 euro gratis thuisbezorgd. Klanten kunnen hun bestelling plaatsen via de app van Shipt en een bezorgmoment kiezen. De producten worden vervolgens bij elkaar gezocht in een lokale Target-vestiging en door een Shipt-koerier binnen een uur thuis, op het werk of waar de klant ook is afgeleverd.

Target wil de nieuwe dienst snel uitrollen en nog dit jaar zo'n tachtig miljoen huishoudens bereiken, bijna 65 procent van het totaal in de Verenigde Staten. Het sameday-deliveryaanbod bestaat vooralsnog uit 55 duizend producten. Kleding, schoenen en producten die meer dan achttien kilo wegen, komen nog niet in aanmerking.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!