The Next Closet breidt uit naar België

The Next Closet breidt uit naar België

Het online platform voor tweedehandskleding The Next Closet heeft een investering van ruim een miljoen euro opgehaald. Daarmee financiert de Nederlandse etailer onder meer de stap naar de Belgische markt, waar donderdag een website is gelanceerd.

Via het in 2013 opgerichte platform kunnen consumenten designerkleding kopen en verkopen. Zo’n twintig procent van de The Next Closet-community komt nu al uit België, zegt oprichter Thalita van Ogtrop. “Ook blijken er in België meer verkopers dan kopers te zijn, waardoor het marktplaatsaanbod algemeen aantrekkelijker zal worden.” Daarnaast blijkt volgens haar dat Belgische consumenten meer uitgeven aan mode dan Nederlanders.

The Next Closet is naar eigen zeggen het enige platform dat zich op high-end tweedehands designerkleding richt. Behalve de uitbreiding naar België denkt het platform ook aan andere Europese steden, zegt Van Ogtrop tegen Business Insider. Verder verwacht The Next Closet dit jaar voor het eerst winst maken. “Maar voor ons is groei het allerbelangrijkste, we investeren heel veel om nog harder te groeien.”

The Next Closet haalde twee jaar geleden al eens een miljoen euro groeikapitaal op, en speelde toen al met de gedachte van uitbreiding naar België. Sinds de oprichting in 2013 zijn meer dan dertigduizend items verkocht. De startup concurreert onder meer met United Wardrobe, dat eind vorig jaar eveneens een miljoen euro ophaalde en naar eigen zeggen de grootste kledingmarktplaats in Nederland en België is.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends