Rijden we straks met onze auto door de supermarkt?

Rijden we straks met onze auto door de supermarkt?

Consumenten weten het zeker: boodschappen blijven we fysiek doen. Slechts vier procent van de Nederlandse consumenten verwacht in de toekomst al zijn boodschappen online te bestellen. Maar hoe de supermarkt van de toekomst eruit ziet, daar zijn de meningen over verdeeld. “Die is flexibel, customized, productief en meer experiential”, zegt de Amerikaanse retailfuturist Mike Lee in de komende RetailTrends. Retailers hebben volgens hem een actieve rol in het vormgeven van de toekomst. Dahir Insaat helpt hen een handje, door een compleet nieuw concept te pitchen. Het Turkse techbedrijf deelt vele futuristische ideeën, waaronder die van een drive-in supermarkt. Zo kun je zelf boodschappen doen, zonder je auto te verlaten.

Consumenten weten het zeker: boodschappen blijven we fysiek doen. Slechts vier procent van de Nederlandse consumenten verwacht in de toekomst al zijn boodschappen online te bestellen. Maar hoe de supermarkt van de toekomst eruit ziet, daar zijn de meningen over verdeeld. “Die is flexibel, customized, productief en meer experiential”, zegt de Amerikaanse retailfuturist Mike Lee in de komende RetailTrends. Retailers hebben volgens hem een actieve rol in het vormgeven van de toekomst. Dahir Insaat helpt hen een handje, door een compleet nieuw concept te pitchen. Het Turkse techbedrijf deelt vele futuristische ideeën, waaronder die van een drive-in supermarkt. Zo kun je zelf boodschappen doen, zonder je auto te verlaten.


Het is niet het enige supermarktconcept dat Dahir Insaat heeft uitgewerkt. Zo is er ook een variant in de openlucht, waarbij de winkel opvallend veel weg heeft van een tankstation. In plaats van benzine kun je er dan vers fruit, vlees en melk ‘tanken’.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!